måndag 14 februari 2011

Ännu en vecka har gått!

Jaha då har det redan gått en vecka till, tiden går sååå fort!!

Det blev ingen träning för Traudi, fick ingen plats...står på väntlista tills nästa gång.

Igår var det sadelprovning på Hagelyckan. Annelie från ridin kom och kollade på Asterix sadlar så att dem låg bra. Både hopp och dressyrsadlarna var med.
- Hoppsadeln, en Pessoa Legacy låg bra dock så skall jag ha min actionpad under den.
- Dressyrsadeln en Amerigo DJ låg också bra. Då Asterix är dåligt musklad i ryggen så fick jag köpt en Mattes fårskinnspadd med inlägg. Annelie la i fuskmuskler i padden kan man säga där det behövdes. Detta resulterade att Asterix fick en helt anna bakaktivitet och vågade lyfta upp ryggen mer:) samt att han hade en ny dressyrgjord. Annelie förstod att jag hade haft problem med att hitta både en dressyrsadel och gjord till honom. Gjord blir också en ny, det blir en Eric Le Tixerant.

Det var även med en sadelmakare som gjorde en besiktning av dressyrsadeln. Det var i superduperskick:).

Jag fick beröm för Asterix att han var så lugn och trevlig, kul!

Imorgon trailar jag nog iväg till Hagelyckan igen, fick mersmak av att träna dressyr i manegen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar