måndag 18 april 2011

Tävling i söndags!

I söndags bar det av kl. 06.45 till Allingsås för start i LB:1. Karin följde med och tur var det:). När vi kom fram till tävlingen så var det ingen som tog emot oss och sa vart vi skulle parkera. Efter det skulle vi anmäla oss fick då vänta men efter ett tag fick vi anmält oss. Då hade vi knappt en timme på oss att lasta ut och rida fram. Jag skall starta kl. 9 och 9.05 undrar både jag och Karin varför ingen har ropat in oss. Karin sticker in huvudet in i manegen varpå domaren frågar om Karin vet vart första ekipaget är..... Karin säger till oss och vi rider in, väl inne finns det dressyrstaket och finfina blommor och domare med blommor bredvid sig. Vi fick ett halft varv inne på banan för att sedan starta. Asterix ville inte går förbi domarna, men när jag väl började rida programmet så gick det bättre, dock var han spänd som en fiolsträng!! Han gick super på framridningen..... När jag kommer ut efter genomfört program får vi reda på utav folk som tävlar att man skall själv hålla koll på när man skall in och att man kan rida inne i manegen innan man går in på banan...???!!! Men vad f-n tänkte jag det fick vi ingen info om, varpå jag påtalade detta. MEN summan av dagen är jag supernöjd och under förutsättningarna och att vi tog oss runt med en häst som aldrig sett dressyrstaket m.m. Jag och Asterix har så himla ROLIGT ihop och det är så roligt att vara ute med honom:). I vår kommer jag tävla i LB:1 men ta det som träning åker hellre på tävling än cl..... Så jag tar tävlingarna som cl men i höst kommer jag ta det som tävling. Asterix är egentligen inte redo att komma ut på tävlingsbanorna ännu då övergångarna inte sitter, heller inte travökning och inte galoppökning. MEN som sagt så är det bra övning för honom att vara ute och se saker:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar