söndag 10 april 2011

Clearround på Hulta!

I lördags var det cl i Hulta. Det gick riktigt bra och jag är nöjd fick mersmak.....:). Fick reda på innan att man inte fick rida lätt i travökningen (det trodde jag) så det var bara att gilla läget och sitta ner, vi gjorde ytterst en liten travökning och fick 4:a på den. Vi är inte redo för travökning nedsittandes..... Var orolig att han skulle fatta fel galopp i hö...men istället blev det fel galopp i vä så där blev det två 4:or..fick även en 4:a på en övergång från galopp till trav. Annars var det mest 6:or och faktiskt en 8:a på mina serpentinbågar. Kommentarerna blev, Taktmässig, Blev ibland spänd och tappar då sin ryggverkan. Förbered övergångar och halter bättre. Det är detta som jag kommer att träna på i vår att få till övergångarna, så det var inget nytt:). Han måste helt enkelt stärka sig.... Vi slutade på 59,31%, vilket jag är jättenöjd med! Blev så taggad av att vara ute så nu till helgen bär det av igen:):)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar