lördag 26 mars 2011

Hopp & dressyrträning!

I onsdags var det hoppträning för Ulf Liljedorff, gick superbra! Jag kom in på träningen och ser massa hinder.... Ulf säger att idag skall vi hoppa bana och omhoppning, hugha tänker jag..men okey då. Bara att hålla masken dock sa jag att jag inte ville ha det på 1meter.....så det låg på 70cm. Det blev en bana på totalt 13 hinder inkl omhoppning x 2, vilket Asterix gjorde super. Jag fick beröm igen för honom och att det var en trevlig häst, alltid lika roligt såklart.

Idag blev det träning för Christel Oscarsson, en spontanträning. Min son skulle leka hos en kompis och jag åker och tittar på träning som Christel har för Hällingsjös lagtävlingsryttare. Det visade sig att det var en som inte kom och att det då fanns en plats. Jag åkte direkt och hämtade en OTROLIGT lerig häst (hade 1h totalt på mig). Kom till träningen och det gick riktigt bra. Christel är en riktigt bra tränare och jag skulle gärna vilja träna för henne mer men hon har inga träningar på helger eller vardagskvällar:(.

1 kommentar:

  1. Så duktig du är på att träna :)
    Ska försöka bli lika duktig som du Nina
    kram Praktikant-Johanna

    SvaraRadera