lördag 15 maj 2010

Nina Känsälä träning kl. 8.00!


Klockan ringde kl. 06.00 idag och då var det dags att stiga upp från den varma goa sängen. Det bar av till stallet för att morgonfodra hästarna. Under tiden fixade jag iordning inför Nina träningen. Lät Asterix stå kvar i boxen när jag borstade och lindade så han fick äta upp sin frukost i lung och ro. Efter det så tog jag fram sadel, träns m.m. och så Asterix såklart och snacka att han visste vad som gällde:), jaaa jag kommer (se bifogad bild). Han bara ÄLSKAR att träna!
Träningen gick hur bra som helst och jag är superduper nöjd:). Hade en ny sadel som han får en helt annan gång i och även tränat på min läxa från förra gången. Träningen bestod mest att han skall lita på stödet. Blev serpentiner och 10 meters volter i trav. Sen var det också 10 meters volter i galopp. DU ÄR BÄST ASTERIX!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar